International Festival
of Independent Cinema

25.04 – 4.05.2025, Kraków

OFF z Mastercard

-20% z kartą Mastercard

Urodzinowe Kino Mastercard

Mastercard Special Screening

Mastercard OFF SPOTS

OFFCAMEROWE FILMY, KTÓRE MOŻECIE OBEJRZEĆ NA MAX

Martwi Was, że do Festiwalu jeszcze 9 miesięcy? Nic straconego! To idealny moment na przypomnienie sobie festiwalowych hitów albo nadrobienie tych, których nie udało się obejrzeć w trakcie Mastercard OFF CAMERA. Żeby ułatwić Wam zadanie, poniżej prezentujemy filmy, które możecie znaleźć na platformie MAX.

 

2024

17. edycja Mastercard OFF CAMERA już za nami, ale jesteśmy przekonani, że od maja upłynęło wystarczająco czasu, żeby się można było stęsknić. Tym bardziej, że tegoroczna edycja obfitowała w wiele ciekawych filmów. Wśród nich z pewnością wyróżniał się „Czarny kos czarna jeżyna” w reżyserii Elene Naveriani (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), opowiadający o pięćdziesięcioletniej, ale wciąż pragnącej korzystać z życia, Etero. Niesamowicie ważny w kontekście społeczeństwa obywatelskiego był film „Czerwone pokoje” w reżyserii Pascala Plante (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj). „Doppelganger. Sobowtór” (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj) Jana Holoubka zabrał nas ponownie w nostalgiczną podróż do przeszłości, wplątując w niesamowitą intrygę szpiegowską. Jeśli zaś było Wam za mało „Białej odwagi” w reżyserii Marcina Koszałki, to na MAX możecie obejrzeć wersję rozszerzoną w odcinkach (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj).

2023

Od 16. edycji Mastercard OFF CAMERA minął już ponad rok, jednak są filmy, które dalej w nas rezonują. Jeśli są to: „Medusa Deluxe” Thomasa Hardimana (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Sumienie Josepha Chambersa” w reżyserii Roberta Machoiana (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Gorączka śródziemnomorska” Mahy Haj, „Jak nigdy” w reżyserii Emily Atef (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Chłopiec z niebios” Tarika Saleha (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Norwegian Dream” Leiva Igora Devolda (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Kochasz mnie?” Tonyai Noyabrowej (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „La maternal” Pilara Palomero, „Mój własny pokój” Ioseba „Soso” Bliadze (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Apokawixa” Xawerego Żuławskiego, „Niebezpieczni dżentelmeni” w reżyserii Macieja Kawalskiego, „Lubię filmy” Chandlera Levacka (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Falcon Lake” w reżyserii Charlotte Le Bon (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj) , „Jak tam Katia?” Christiny Tynkevych (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Yang” Kogonady (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Miłość według Dalvy” Emmanuelle Nicot (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj), „Fifi” Jeanne Aslan oraz Paula Saintillan (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj) to świetnie się składa i nic prostszego jak tylko zrobić sobie wieczorem rewatch któregoś z nich!

2022

15. edycja Mastercard OFF CAMERA to były czyste emocje. Jeśli chcecie je sobie przypomnieć, nie zawiodą Was z pewnością: „Sabaya i jej kino” w reżyserii Orit Fouks Rotem o ośmiu kobietach z Izraela i Palestyny, które spotykają się na warsztatach filmowych czy „Twardo, miękko” Emmy Benestan (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj). A co powiecie na skok w przeszłość do Konkursu Głównego? „Inni ludzie” w reżyserii Aleksandry Terpińskiej na podstawie książki Doroty Masłowskiej to pozycja z pewnością wyjątkowa, wymykająca się ugruntowanym gatunkom. A jeśli jesteśmy w temacie polskich filmów, to czy widzieliście już „Fucking Bornholm” Anny Kazejak (naszą recenzję możecie znaleźć tutaj)? Jeżeli Wasze wakacje, podobnie jak te filmowych bohaterów nie przebiegły tak, jak sobie to wyobrażaliście, to idealna propozycja dla Was! A jeśli z „Młodego papieża” najbardziej lubiliście postać kardynała Angelo Voiello, to po prostu musicie obejrzeć Silvio Orlando w roli profesora Gabriele Santoro w filmie Roberto Andò „Ukryte dziecko”!

2021-2016

A może jesteście z nami już od dawna? Pamiętacie jeszcze „Ostatni komers” Dawida Nickela albo „Czarną owcę” Aleksandra Pietrzaka? Jak przez mgłę? W takim razie już nie musicie przeglądać MAXa, zastanawiając się co obejrzeć! W 2017 roku na Festiwalu triumfy święcił film Jana P. Matuszyńskiego „Ostatnia rodzina”, wygrywając Konkurs Główny oraz Nagrodę Publiczności. Jeżeli jest na Waszej liście obejrzenia już od dawna to to jest dobry moment na jego obejrzenie! „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” Marii Sadowskiej to pozycja z kategorii must-watch, opowiadająca o miłości i rewolucji seksualnej w Polsce czasów PRL.

 

Kinga Majchrzak

fot. kadr z filmu „Norwegian Dream”, materiały promocyjne dystrybutora

 

 

Przejdź do treści
Zezwól na powiadomienia OK Nie, dziękuję